9.–11. juunil toimusid Jõhvi Kesklinna Koolis töötoad, kus õpiringides osalevad õpetajad jagasid kolleegidega oma töö tulemusi ja kogemusi.
Õpiring on õpetajate koostööl põhinev õppimisvorm, mis tugineb professionaalsete õppimiskogukondade (PLC – Professional Learning Communities) mudelile. Tegemist on nüüdisaegse ja tõenduspõhise lähenemisega, mille eesmärk on toetada õpetajate professionaalset arengut ning parandada õpilaste õpitulemusi.
Käesoleva õppeaasta õpiringide teemad olid kooskõlas kooli strateegiliste eesmärkidega ning keskendusid järgmistele valdkondadele: eesmärgistamine, tagasiside andmine ning lugemis- ja kuulamisoskuste arendamine.
Töötubade ülesehitus põhines aktiivõppe põhimõtetel – osalejatel oli võimalus astuda „õpilase rolli“, katsetada kolleegide loodud metoodikaid ning omandada uusi teadmisi ja oskusi, mida oma õpetajatöös rakendada.
Töö ei piirdunud üksnes teooriaga – rõhk oli praktilisel rakendusel. Õpetajad töötasid välja ja katsetasid tõenduspõhiseid õpetamisvõtteid, mis on koheselt rakendatavad igapäevases õppetöös. Töötoas esitatud tunnid näitasid, kuidas erinevad õppeained – keeled, matemaatika, ajalugu, loodusõpetus, kehaline kasvatus, muusika ja kunst – võivad olla oskuslikult lõimitud ning toetada terviklikku õppimist.
Jõhvi Kesklinna Kool on järjepidevalt tõestanud oma suutlikkust rakendada tõenduspõhiseid metoodikaid viisil, mis toetab õpilaste arengut ja tagab kvaliteetse hariduse.
Maria Laanemäe
Matemaatikaõpetaja